Rabu, 21 Mac 2012

Kau anak angkat?

Salam.
Aku tertidur awal tadi. Sebab tidurkan anak dulu. Terjoin plak tadi.
And now aku kat depan laptop sebab aku tak boleh tidur.

Buka facebook sekejap tadi.
Nampak adik aku ada upload photo dia tengah buat assignment.
Something pop-up on my head.

Pernah tak?
Pernah tak masa kecil-kecil dulu (or mungkin sekarang you're still..) kau rasa diri macam anak angkat? Hahahahahahahahahaha. Funny! Aku pernah terfikir dulu masa kecil-kecil. Damn true! Konon-kononnya dulu rasa parents aku lebihkan adik la. Konon dulu aku rasa adik aku manja lebih la. Hmm sampai aku gigit-gigit dia (haha.dia stil ingat sebab dia selalu ungkit-ungkit pasal benda ni walaupun aku dah beranak) Kesian kau, dik. Kalau la kau baca ni mesti kau kata " memang pon!"

Aku rasa macam tu sebab kononnya aku tengok muka aku dengan parents aku tak sama. Tu dulu. Tapi sebenarnya memang muka aku banyak ambil muka papa aku, just at that time aku poyo-poyo je feeling anak-angkat-yang-dibiarkan. Haha. Kau pernah rasa macam tu tak? Eleh! Jangan nak tipu. Dulu masa sekolah rendah selalu juga topik ni keluar (biasa la, budak baru nak up, topik mesti poyo & macam bagus).

"Aku rasa mak aku dah tak sayang aku la. Asyik sayang adik aku je"
"Yeke? Kau anak angkat kot. Muka kau pon lain je aku tengok"
"Kau ada tengok TV tak pasal orang tu amik anak angkat lepas tu dia dapat anak sendiri, dia dah tak sayang anak angkat dia. Haa.. Kau macam tu la kot"
*Kita boleh nampak pengaruh TV dekat sini.Haha*

Standard.
Lagi sekali ditegaskan.
Budak baru nak up,ok!
Cerita mesti gempak. What do u expect, budak darjah 3 kot! haha. Kesian dekat mama aku sebab dulu aku pernah fikir macam ni. Kalau mama aku tahu mesti mama aku kata "Kau dah tak ada benda lain nak fikir?". Hehe. Mama aku memang comel. Gurau nak kasar je, macam kawan-kawan. Tapi dulu masa kecil dia tegas sangat. Sampai bila dia jerit je suruh balik (masa tu tengah main dekat luar), aku dengan adik dah ketar lutut. Yelah, keluar sorok tak ada permission. Hehe.

Sebenarnya mama aku bukan tak adil. Aku pun bukan lah anak angkat. Hehe. Biasa lah, kita ni mana pernah rasa cukup kan. Macam tu juga aku dulu. Sentiasa rasa kasih sayang tak cukup. Especially bila minta apa-apa tak dapat. Tapi padahal minta benda bukan-bukan. Kalau aku pon aku tak bagi anak aku minta bukan-bukan. Tapi kalau dah menjerit satu kedai macam kena petir,terpaksa juga la aku beli.

Bila anak aku dah besar nanti, aku rasa mesti dia ada feeling-feeling poyo mcm tu. Mana nak tumpahnya poyo aku kalau bukan kat anak aku kan? Mana tau ada rezeki keluar nombor dua. Haha. Time tu dah boleh explain sikit-sikit la supaya dia tak rasa diri macam anak-angkat-yang-disisihkan-macam-nak-kena-hantar-balik-rumah-kebajikan. Kena buat-buat tunjuk gambar pregnant dulu-dulu. Nasib ada bukti masa dalam labour room. *tersengih-sengih*

Oklah.
Banyak sangat aku mengarut ni. Jam pon dah pukul 3 pagi. Aku kena tidur juga. Nanti esok mengantuk!

Tata Titi Tutu..

1 ulasan: